Arkadaşlar,
Bugün derste konuştuğumuz gibi, EIU dersi finali için 2-3 soru hazırlayıp buraya ekleyiniz. Ekleyenlere dikkat edeceğim:)) Bu da bir kanaat ölçütü...
Ve bakalım siz nasıl sorular, Bloom'un taksonomisinin hangi düzeyinde sorular hazırlıyorsunuz?:))
Derste dediğimi tekrarlıyorum: soru hazırlarken insan gerçekten çok iyi öğrenir. Kolay gelsin. Filiz.
Bir öğretmenin, öğrenme-öğretme sürecinde, sürekli değişen ve gelişen koşullara ayak uydurabilmesi için sahip olması gereken beceriler nelerdir?
YanıtlaSilZ. Kumru Güller (arkadaşlar ilk soru benden kolay bir soru :))
Web-log(BLOG)'ların eğitim ortamında kullanılması ile ilgili bir örnek veriniz/tasarlayınız. (Eğitici öğretici yada iletişim amaçlı olabilir.)
YanıtlaSilH. Serdar Büyüktemiz
cevap için ipuçları
-Danışmanlık ve rehberlik hizmetleri
-Sınıf yönetimi
-Ders içi ders notları, ödevler ve her türlü sınıf içi ve okul ile ilgili etkinlik ve duyuruların yayımlanabileceği bir ortam
-Sınıf veya okulların kendi web sayfalarını oluşturma
-Sözel ders grupları için tartışma ve geri bildirim sağlama aracı
Kumru ve Serdar'a tesekkürler. Gğzel sorular. Serdar'inkini ödev olarak yapmaya calsmistik. Bu sebeple Kumru'Nunkşi bana oldukça değişik ve hoş geldi. Evet, bunun cevabını kim yazar? Kumru?
YanıtlaSilDiğer arkadaşlar, sizlerden de bekliyorum. Sorular buralardan gelecek görünen o ki!...
Filiz Eyüboğlu
Kumru'nun sorusuna cevap..
YanıtlaSilBir öğretmen ilk başta bu tarz bir değişime istekli olmalıdır.Değişen teknolojiyi takip etmeli ve buna karşılık kendinde olan eksikleri yenileyebilecek nitelikte olmalıdır.Görüşleri bu yönde olmayan bir öğretmen için değişim kelimesi hiç bir anlam ifade etmez.
Ayrıca öğretmen "bilgi toplumu insanı" tanımına sahip bir birey olmalıdır. (bu 1.vize sorusuydu öğrenmişizdir heralde:))
Benim sorum ise şu:
Yine bir öğretmen. X okulunda çalışıyor.
Dersinde öğrencileri için daha faydalı olur diye e-posta projesi uygulaması yapmayı düşünüyor. Bunu sınıfa ilan ediyor ve herkes üye olsun diyor. Y okulu proje ortağı okul oluyor. Proje konusu "Yaşadığımız İl". Herkesin kayıt olmasından sonra her hafta o derste serbest bırakılıyorlar ve öğrencilerin kendi başlarına bir şeyler yapmaları bekleniyor.
Y okulu öğrencisi ise bir takım sorular soruyor ve bunlara cevap vermesini istiyor. Ama X okulundan öğrencilerin hepsi farklı konularda farklı sorular soruyor. Projenin başlamasından 6 hafta geçiyor ve X okulu öğretmeni "Haftaya projelerinizi veriyorsunuz." diyor.
7.hafta projeler toplanıyor ve öğretmen aldığı ödevleri farklı öğrencilere dağıtıyor. Bu ödevlere puan vermelerini istiyor. O ders sonunda puan verilmiş ödevleri topluyor ve verilen notları ortalamayı hesaplarken kullanıyor.
Bu öğretmenin proje öncesi, sırası ve sonrasında yaptığı yanlışlar nelerdir? Ve neden yanlıştır?
Fatma ATAGÜN
(Biliyorum soru uzun ama cevabı o kadar uzun değil:) Üstelik cevap için sadece yaptığımız projenin aşamalarını yazmanız yeterli.)
sorumun cevabı:
YanıtlaSil-Teknoloji okuryazarı olma ve derslerde teknolojiyi kullanabilme
-Öğrencilerini teknolojiyi kullanmaya teşvik etme
-Mesleki gelişim için farklı yerlerdeki meslektaşlarıyla internet üzerinden işbirliği yapabilme
-Öğrencilerinin bilgiye ulaşmasına ve ulaşılan bilgilerden ihtiyacı olanlarını seçip sentezlemelerine rehberlik etme
-Yeniliklere açık olup kendisini sürekli yenileyebilme
arkadaşlar siz bunlara daha birçok şey ekleyebilirsiniz.
pardon ismini yazmayı unutmuşum üstteki cevap
YanıtlaSilZ. Kumru Güller
Evet Kumru ve Fatma eklemeler yapmış. Fatma'nın sorusu da çok güzel gerçekten. Cevabını yazmamıza gerek var mı? Daha okurken neler ekdik ayan beyan ortada!
YanıtlaSilKumru sen sorunun cevabını yazmışsın; belki bir iki şey daha eklenebilir. Sen bunları hangi kaynaktan aldın?
Esasen buraya en azından sınıfın yarısı katılsa kimbilir ne kadar güzel olacaktı, çok güzel bir öğrenme fırsatı var nu ortamda! Ama ne yazık ki ilgisizlik sürüyor. Çoğunluk belki son gece çalışacak ve son gece buraya soru asmak için çok geç, çünkü hoca soruları önceden hazırlar. Ben bugün yarın bu işi bitirmek durumundayım. Ya da en geç hafta başı diyelim...
Katılanlara çok teşekkürler.
Filiz.
Evet Kumru ve Fatma eklemeler yapmış. Fatma'nın sorusu da çok güzel gerçekten. Cevabını yazmamıza gerek var mı? Daha okurken neler ekdik ayan beyan ortada!
YanıtlaSilKumru sen sorunun cevabını yazmışsın; belki bir iki şey daha eklenebilir. Sen bunları hangi kaynaktan aldın?
Esasen buraya en azından sınıfın yarısı katılsa kimbilir ne kadar güzel olacaktı, çok güzel bir öğrenme fırsatı var nu ortamda! Ama ne yazık ki ilgisizlik sürüyor. Çoğunluk belki son gece çalışacak ve son gece buraya soru asmak için çok geç, çünkü hoca soruları önceden hazırlar. Ben bugün yarın bu işi bitirmek durumundayım. Ya da en geç hafta başı diyelim...
Katılanlara çok teşekkürler.
Filiz.
hocam benim sorumun kaynağı sizin hazırladığınız ve derste sunduğunuz öğrenme - öğretme sürecinde internet sunusundaki öğretmenin değişen rolü bölümünde
YanıtlaSilZ. Kumru Güller
Sezin Eskinazi
YanıtlaSilAynı düzeyde iki farklı okulun aynı ders için iki sınıfını düşünelim. X okulundaki sınıfın öğretmeni ders işlerken alıştığımız düzende bilgileri öğrenciye aktarıyor, öğretmen merkezli bir öğretim ortamı hazırlıyor ve ders kitapları ile düz anlatım dışında başka bir kaynak kullanmıyor. Y okulundaki sınıfın öğretmeni ise konuya ve sınıfın düzeyine uygun teknolojiyi ve interneti kullanmaya dikkat ediyor, öğrencileri uluslararası projelere dahil ediyor veya internet üzerinde öğrencilerin yeni deneyimler kazanabileceği ortamlar hazırlıyor. (blog, e-posta projeleri vb.)
Dönem sonunda okulu bitiren öğrencilerin dersle ilgili bilgi birikimleri, deneyimleri ve kazanımları arasındaki farklar ne olabilir?
(ben cevaplandırmasam olur mu:))
Sizce öğretim ortamının etkinliğini internetten faydalanarak artırmak amacıyla derste gördüğümüz eğitimde internet uygulamaları araçlarının dışında (eposta projeleri, blog vs.) ne tür uygulamalar yapılabilir?
YanıtlaSilKaynak için tıklayınız
Huseyin Biteker
Arama motorlarında arama yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir? Yanlış arama yöntemleri kullanıldığı takdirde ne gibi problemlerle karşılaşılabilir?
YanıtlaSilDerya Türkmen
Herkese iyi çalışmalar. Bence de gerçekten çok iyi bir ortam olmuş böyle.
YanıtlaSilbenim ilk sorum daha çok kaynaklardan yararlanılarak cevabı bulunacak bir soru.
Soru 1) İnternet kullanılarak yapılacak etkinlik türlerine 5 tane örnek verip kısaca açıklayınız. (avantajlarını açıklayınız)
(umarım bu soru sorulmamıştır daha önce, baktım şöyle gözüme çarpmadı da bende yazdım)
2. sorum daha çok yoruma dayalı.Bütün bir dönem gördüğümüz tüğm konuların bir harmanı şeklinde. Bilgilerinizi toparlayıp yorumlamanız gerekiyor.
Soru 2) İÖO bir bilgisayar öğretmeni olarak interneti derslerinizde ne amaçla kullanırdınız. Başka branjda bir öğretmen olsaydınız interneti derslerinizde ne amaçla kullanırdınız. Unutmamak gerekir ki bilgisayar ve internet kullanımı konusunda diğer derslerin öğretmenlerinden bir farkımız olmalı. Bu farkları ya da ayrımları kısaca açıklayınız.
Ya arkadaşalr bende cevabı yazmayacağım çünkü 1. sorunun cevabı aynen notlarda var. 2. soru ise yorum herkese dersten dönem sonuna kadar öğrendiği bilgilerini söyle bir tarayıp çok rahat cevaplayacağı bir soru. bence ;))
Hepinize iyi çalışmalar . Bu arada ben dışarı çıkıyorum şimdi kardan adam yapcam da :)))
Serap SAYIM
Arkadaşlar:)))) çok güzel sorular hazırlamışsınız! Bu blog işi hoşuma gitti doğrusu. Her derste kullanmakta fayda var.
YanıtlaSilFiliz E.
Arkadaşlar, bir şeyi anımsatak isterim. BÖTE mezunları, kendilerine verilen eğitimin amacı ve içeriği doğrultusunda, sadece ders verdikleri sınıflarına değil, tüm okula bilgisayar ve öğretim teknolojileri kullanımı konusunda katkı yapmak durumundadırlar. Örneğin, derslerinde Internet'i nasıl kullanacakları hakkında - olasılıkla - EN UFAK bir fikirleri olmayan diğer alan öğretmenlerini bilgilendirmek, bilinçlendirmek, bunun gereğini anlatmak...
YanıtlaSilFiliz E.
İnternet oratamında karşılaştığımız bir belgenin doğruluğundan nasıl emin olabiliriz? Hangi kriterlere bakarak içeriğin güvenilirliğine karar verebiliriz?
YanıtlaSilErsan Hasan Adıgüzel(En son derste bu konuya da değinmiştik.)
Bir okulda yapılacak bir e-posta projesi için katılımı en üst seviyede sağlamak için neler yapmak gerekir?
YanıtlaSilSorunun cevabını bir e-posta projesinde olması gerekenlerden yapılmalı diye düşündüm.
* ilgi çekici bir başlık konulmalı
* proje konusu açık dille anlatılmalı
* hedef kitleye uygun proje düzeyi belirlenmeli..... gibi
Sevilay Akkaya
İnternet etiği nedir? Siz bu etiğe ne kadar uyuyorsunuz?
YanıtlaSilCevap:
İnternet etiği
- iletinin dili, imzası..
- kısa açık öz olması..
- konu kısmına açıklama..
- karşıdakine saygı..
....
Emel YEŞİL
Sorular çok güzel. Hemen hepsini aldım. Bir de kendi eklediklerim var şüphesiz. Çok soru oldu. Ama çok güzel bir sınav ortaya çıktı... Biraz kısaltmaya çalışacağım ama hiç bir soruyu da atmaya kıyamıyorum.
YanıtlaSilFiliz E.
diyelimki bir okula atamanız çıktı ve okulda ne bilgisayar laboratuarı ne de bilgisayar var ve sizden öğrencilere bilgisayar öğretmenizi istiyorlar elinizde de sadece bir tane dizüstü bilgisayarınız var bu okuldaki öğrencilere nasıl bilgisayar öğretirsizniz. amacım finalde soru sorulması değil böyle bir sorun karşısında biraz düşünmeniz ve bu durumun çözümü için neler yapabilirsiniz? ismimi yazmıyorum farzedinki bu okul adıymanın bir köyünde:)
YanıtlaSilSanırım Türkiye'nin gerçeğine atıfta bulunmaya çalışmışsın. Ama gerçekten de önemli ve düşünülmesi gereken bir olay. Neler yapılabilir acaba. Şimdi aklımdan Buluş yolula öğretmek geldi ama yok neyi bulacağız ki ??? Hadi bu olmadı Proje tabanlı bir eğitim uygulayalım ilginçte bir isim bulalım. Adı da "Bilgisayarsız okulumda bilgisayar öğreniyorum...", ya da "Sistem Halted (yarı Türkçe yarı ingilizce)" ))). İsimde güzel oldu şimdi geldi gruplamaya, öğrencileri grupladık hadi şimdi bilgisayarı öğretmek( mesela word'de kaydet farklı kaydet olsun :):)) için hedeflerimizi anlatalım. Öğrenciler sorumluluklarının bilincinde olsunlar ve sınıf başarısının kendi başarısına etki edeceğini kesin kavrasınlar. Her şey tamam ama yine karşımda kocaman bir sorun var bilgisayar yok... Ama olsun en azından konu başlığına uygun oldu sistem haltetti )))
YanıtlaSilÇocuklara interneti öğretmek istesek ne olacak. Çocuklar şu elimde tuttuğum çikolata varya şöyle biraz süt tadı var, içinde fındığımsı bir tat var, çok faydalı. Gerçi zararlı olduğu yerlerde var ama olsun faydalı diyelim öyle olsun, bu arada siz bunu yiyemeyeceksiniz sadece bilin istedim )) der gibi bir şey olurdu her halde...
Tamam buldum hemen bir öğretim tasarımı geliştiririm. Önce problemi belirler, öğrenen özelliklerine bakarım sonra bir analiz yapar, içeriği belilerim bu böyle gider en son değerlendiririm... Sonra ne olur ??? Bilmiyorum walla ))
Ne biliyim bu gibi durumda hocalarımıza telefon etme hakkımı kullanabilirdim ya da sınıfa yarı yarıya eğitim yaptırma hakkımı artık her türlü çareyi denerdim herhalde... )))
Neyse bunları neden bu kadar karamsar ve kinayeli bir anlatımla yazdım. Bu tarz konuşmalar bu ülkede her yerde yapılıyor. Biraz onların etkisinde kaldım her halde belkide onlara bir isyan olabilir.
Şartlar gerçekten kötü diyelim, hatta çok fena. Peki nasıl düzelecek ?? Şartlar müsait değil diyerek mi ?? Alın işte bize okulda o kadar şey anlattılar yok Gagne'ydi yok Bloom du şimdi ne yapacağız ne işe yarar bunlar mı diyeceğiz (aslında pekte haksız sayılmayız ama). Çözüm getirmeyi öğrenmiş olmalıyız herhalde, pes etmemeyi, yılmamayı, sistemin içinde kaybolup gitmemeyi...
Ben inanıyorum ki öğretmen olacak bütün arkadaşlar ilerde çok şeyler başaracaklar. Belki de Adıyaman'a x firmasının yardımıyla bir bilgisayar laboratuarı kurduracaklar belki de halkı okuluna yardım etmesi için bilinçlendirecekler belki de Adıyamanın gençlerini yeniden şekillendirip yepyeni bir insan profili oluşturacaklar...
En azından umudumuzu kaybetmeyelim... ))
Ne demiş ulu önder Atatürk...
"Öğretmenler yeni nesil sizin eseriniz olacaktır..."
Hepimize büyük geçmiş olsun arkadaşlar:))
YanıtlaSil