04 Ocak 2006

Vize1 "ders adı" sorusu ile ilgili geribildirim

Sevgili Ögrenciler,
Dersimizi beklemeden, simdiden geri bildirim vermek istiyorum. Dersimizin adiyla ilgili 2 puanlik sorudan maalesef sadece 1-2 kisi tam puan almistir, ya da 1,5 puan almistir....Bu soruya yanitlarinizla benim anlamak, ölçmek istedigim, " cok temel bazi kavramlari anlayip anlamadiginiz" idi. Bu kavramlar: sunlardi: Egitim - Ogretim - Ogrenme ve Materyal - araç-gereç.

Ilk derslerde bu kavramlar cok islendi ve dersimizin adinin yanlis oldugunu en azindan 3 kere vurguladim. Dedim ki "bizim bu derste OGRENME-OGRETME ORTAMINDA (ya da SÜRECINDE) ARAC-GEREC (ya da sadece ARAC) KULLANIMI"ni gorecegiz. Tepegöz, film makinesi, tv, radyo, bilgisayar, kitap, web sayfasi ARACTIR, bunlarin uzerinde gösterilen SLAYT, SAYFA; film karesi vb ile sunulan içerik ise MATERYALdir, "bunlar NASIL TASARLANIR"ı Feza hocanin dersinde goreceksiniz". Biz ise bu derste "araclar nasil kullanilir?" onu ogrenecegiz, ve bundan once de iletişim konusunda bakacagiz dedim. Yani biz ILETISIMDE KANAL OLARAK KULLANILAN SEYLERE (ARACLARA) bakiyoruz bu derste. ILETISIMDE MESAJ ogesini olusturan "materyal" konusu ise Feza hanımın dersinde.

Maalesef bu kavramlar kavranmamis. Yani, bu soruya verdiğiniz yanitlardan, egitim - ogretim farkini, materyal - arac farkini yani bu KAVRAMLARI tam olarak anlamadiginiz ortaya cikiyor. O zaman bu cok temel kavramlari bir an once ogrenmenizde yarar var cünkü kavranmadigi icin bir ara bir sekilde yine soracagim. Sizin için degisik olan suydu sanirim: bu kavramlari "Egitim nedir? Ogretim nedir?" gibi dogrudan sormek yerine (bu daha basit bir soru seklidir), kavrayip kavramadiginizi, baska baglamlarda kullanabilip kullanamayacaginizi, bilgiyi transfer edip edemeyeginizi en azindan derste ben bunlari vurgularken dinleyip dinlemediginizi anlamak için dolayli olarak sordum ve gordum ki istedigim düzeyde ogrenilmemis, kavranmamis. Bir not daha: derste anlatilan her konu dersin adi içinde gecemez; o zaman dersin adi cooook uzun olur. Bazilariniz" iletisimi goruyoruz , ama dersin adinda gecmiyor" demis de......Umarim acik olmustur...Sevgiler, Filiz EYUBOGLU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.