Sevgili EMK ve EIU Öğrencileri,
Her iki dersin anket sonuçlarıyla ilgili geri bildirimlerimi aynı mesajda veriyorum. Herkesin buradan alacakları olabilir... Biraz uzun oldu, ama okursanız sevinirim. Yorumlarınızı da ekleyebilirsiniz.
Öncelikle, bu anketlerin amacını anımsatmak istiyorum: Öğretim içeriğini ve yöntem(ler)ini iyileştirebilmek, geliştirebilmek, sizlere daha faydalı olabilmek. Sadece sunulan konuları eleştirmek yerine (EIU alanlar) , eklenmesini istediğiniz konuları yazabilseydiniz ( 2 kişi yazmış) çok faydalı olacaktı bizim için.
Sizlere derslerde zaman zaman vurgulamaya çalıştığım bireysel farklılıklara şimdi bir kaç örnek vereceğim. Öğretmen adayları ve yarın öbür gün çeşitli işlerde çalışmaya atılacak bireyler olarak, ders vereceğiniz öğrencilerin, ya da iş yapacağınız insanların tümünü birden memnun etmenin ne kadar imkansız olduğunu göreceğinizi umut ediyorum.
Öncelikle EMK öğrencilerinin çoğunun övgü ve güzel sözlerine çok teşekkür ediyorum. Sözlü olarak da aktardılar duygularını son dersin içinde ve bitiminde.... Meslek hayatımın en hoş anlarıydı. Özellikle, EMK dersini seçmeli ders olarak almış öğrenciler "bizim bölümümüzde hiç sizin gibi hocalarımız yok, keşke herkes sizin gibi iyi hoca olsa, onlara soru bile soramıyoruz, konuşamıyoruz, "anlamadık" dediğimizd "başka ne yapabilirim?" diyorlar..." dediler yazılı ve sözlü olarak defalarca... Çabalarımın bir yerlere ulaşmış olması, herkes tarafından olmasa bile, pek çok kişi tarafından takdir edilmiş, anlaşılmış olması çok tatmin edici. Her zaman bana her konuda soru, yardım isteği, vb yöneltebilir bu arkadaşlar, ve de isteyen herkes, sevinirim...
Unutmadan, bir öğrenci de "bu dersi alabilsem her sene almak isterim" demiş:))))))))))).
EMK dersinin geribildirimleri EIU'ye göre olaüanüstü iyi. Bu durum, dersin içeriğinden kaynakladığı gibi o dersteki öğrencilerle oluşturduğumuz etkileşimle ilgili olmalı.
Hepiniz biliyorsunuz, iletişim iki uçlı bir olgu. İletişim iyiyse ya da kötüyse, bu sadece tek taraftan kaynaklanamaz.
EMK dersinde bir kaç kişi hariç herkes "bu derste çok faydalı, güzel şeyler öğrendim" demiş. 2-3 kişi ise başka derslerde gördüğümüz şeylerdi demiş. Şimdi ben merak ettim, üzerinde bir kaç hafta durduğumuz "kişilerarası iletişim" konusunu, ve çok uzun durduğumuz "araç kullanımı, faydaları" konusunu hangi derste gördünüz?
İlk hafta verilen temel tanımları kasdediyorsanız, bunların üzerinden geçmek zorundayım; neyi ne kadar biliyorsunuz diye, ve hepimizde az çok aynı olacak bir temel atma oluşturabilme adına.
Bir mesele de şu: bir kişi, "aynı şeyin bir sürü tanımını gördük" demiş. Bunu eleştirmiş.
Sosyal Bilimlerin Fizik, Mat, Kimya'dan farklı olduğunu, bir "şey"in yüzlerce tanımı olabildiğini hep vurguladım. Yüz tane tanım ile ancak anlatılmaya çalışılan bir kavram için tek bir (sevdiğim) tanımı verip, onu ezberlemenizi mi isteseydim? Bu benim öğretme, rehberlik etme yöntemime, bakış açıma ters arkadaşlar.... Diğer bölüm hocalarınızın da böyle olmadığını biliyorum. Değişik tanım, bakış açısı, yorumları görmeniz, bunları anlamanız, eleştirebilmeniz, yani bu becerileri kazanabilmeniz önemli.
Ayrıca şu anımı paylaşmak isterim:
IBM hayatımın ilk yıllarında hepimizin alması gereken bir kursa "ben bunları biliyorum" diye gitmemek için çok ayak diremiştim, müdürümle takışmıştım. Ama yıllar içinde çok fazla kurs aldım, çok deneyimler yaşadım, öğrendim ve anladım ki aynı konu bile olsa herkes bunları farklı anlatır, öğretir. Önyargısız biçimde katılırsanız olaya, mutlaka farklı bir şey öğrenirsiniz, kendinizi geliştirirsiniz. Doktorasının sonuna gelmiş biri olarak şimdi bile ben değişik bir hocanın "eğitim", "öğretim"i nasıl tanımlayacağını duymak isterim... bundan sıkılmam.
Şimdi, bireysel farklılıklara daha çarpıcı örnekler:
EIU öğrencilerinin yarısı:
* bu derste sıkıldım, çünkü çok ödev ve sunum vardı, demiş, diğer yarısı ise
* bu dersten zevk aldım, çünkü çok ödev ve sunum vardı, demiş.
EIU öğrencilerinin neredeyse yarısı,
* bilmediğim şeyler öğrendim, tüm içerik fgerekliydi, demiş; diğer yarısı
* hep bildiğim şeyler gördük, demiş!!!! (eposta projelerini ve blogları hangi derste gördünüz?)
+ Internetin olağanüstü öneminin, öğretim ortamında öğrencilere kazandıracağı becerilerin herkesçe tam olarak kavranmadığı 1. vizelerden belli ne yazık ki... Renkli resimler sunar falan diyenleri anlatmıştım...
En ilginç yanıt ise: İçerikten hangi konular çıkarılmalı sorusuna: "Eğitimde Internet Uygulamaları" şeklinde. Yorum yapmıyorum.
Devam ediyorum:
Benim için üzücü olan, bir kişinin, "öğretmenin tartışmalardaki kişisel tavrı..." demesi... Derste de vurguladığım gibi, biz sizlere bir bakış açısı, eleştirel bakabilme, analitik düşünebilme, mantık ve akıl yürütme de öğretmeye çalışıyoruz, saf bilginin yanı sıra. Kişisel nasıl ve neden bir tavrım olabilir ki??? Ve beni kac senedir tanıyorsunuz.
Her deneyimden bir öğrenme fırsatı çıkarmanızı dileyerek, iyi bayramlar diliyorum.
Final sorularınızı bekliyorum.
FE.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.